جلسه هیأت اجرا يیه شورای اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیر تدوير يافت
محمد هاشم یوسفزی محمد هاشم یوسفزی

جلسه نوبتی هیأت اجرا يیه  شورای اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیر بتاریخ 27/11/2008 در شهر اسلام اباد دایر گردید .    

جلسه رسما توسط رفیق تیمور رحمتی عضو مجلس موسسان و ريیس شورای اسلام اباد و راولپندی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان دایر گردید. 

در نخست اجندای جلسه توسط رفیق تیمور رحمتی جهت رای گیری به رفقا پیش کش شد.

- بعد از استماع گزارشات توسط کوردیناتوران واحد های اولیه رففا هریک : حیدر عزمی , محمد هاشم یوسفزی, سیف الله روحانی , نورالحق درانی و رفیق عنایت الله بالنوبه از کار کرد های خویش به طور فشرده  گزارش ارائه نمودند . 

- بعد از استماع گزارشات رفیق تیمور رحمتی صحبت نموده افزود :(( رفقا: از تلاش و همکاری رفيقانه شما به نماینده گی رفقای حاضر اظهار سپاس و امتنان مینمایم . واقعا رفقای ما هوشیارانه با دید باز در مقابل مشکلات و پرابلم های موجود صادقانه تلاش مینمایند. با وجود مشکلات فراوان و نظر به تحولات جدید بوجود امده میان احزاب همسو ورفیق یکبار دیگر ما باید به حزب خود و سرنوشت خود بياندیشیم. رویداد ها و جریانات جدید را اگاهانه تعقيب نمايیم. به خوبی معلوم میشود که فعالیت های ما وارد مرحله جدید میگردد .                                                                                                        

- سپس خطوط کلی دید گا ها و مبانی فکری میان نهضت فرا گیر و حزب متحد ملی توسط رفیق عنایت الله عضو

هیأت اجرايیه شورای اسلام اباد راولپندی به رفقا قرائت گردید.        

سپس رفقا هریک تیمور رحمتی ,سیف الله روحانی ,محمد هاشم یوسفزی , حیدر عزمی اظهار نظر نموده وابتکار مجلس موسسان را ستودند.                       

رفیق تیمور رحمتی در جریان سخنانش افزود رفقای دلیر بعد از همایش وسیع که سا ل پار به ابتکار نهضت فراگیر در شهر کابل با اشتراک ششصد تن اعم از علما و روحانیون, دانشمندان , افسران ,هنرمندان و نماينده گان برخی از احزاب سیاسی و سازمان های مدنی دایر گردید که قطع نامه 9 مادهٌ به همکاری احزاب اشتراک کننده امضا و تایید گردید. بعد از ان ( نسیم خوشگوار وحدت به وزیدن گرفت و همه برگهای گل باغ دیروز را به نوازش دراورد) به تاسی از ان همایش وسیع دیگری در شهر هند هو فن کشور شاهی هالند دایر گردید که بیشتر از 500رفیق با شور وشوق در ان اشتراک نمودند و در ان اجلاس با شکوه کمیسیون مرکب از پنج حزب جهت وحدت و تفاهم به وجود امد که باید به اسرع وقت به کار خویش اغاز مینمود ( بزرگان گفته اند دیر اید درست اید) بعد از ان همایش رفقا وشخصیت های سیاسی و نویسنده گان هر کدام مطابق به برداشت خویش از طریق سایت های رفیق در رابطه نظریات خویشرا ابراز نمودند. که رفقا وقتا فوقتا در جریان قرار داده میشد به تاسی از تحلیل ها , نوشته ها پیشنهادات و نظریات رفقا و ابتکار شورای هرات و لغمان و روابط فی مابین کادر ها و مسوولین نهضت فراگیر و حزب متحد ملی ملاقات دوستانه رفیق شیر محمد بزرگر و رفیق نورالحق علومی صورت پذیرفت و بالای یک کمیسیون مشترک توافق بعمل امد کمیسیون مشترک به همکاری رفقا بدون ضیاع وقت بکار خوبش اغاز نمود. خوشبختانه ما امروز شاهد کار ان کمیسیون هستیم .                                

بعدا بیانیه نهضت در نخستین کنگره حزب ترقی وطن توسط رفیق هاشم یوسفزی جهت اگاهی رفقا قرائت گردید که هر قسمت ان مورد توجه رفقا قرار گرفت. خصوصا که رفیق سپاهی معاون مجلس موسسان در اخیر صحبت خویش افزودند.( نهضت فراگیر اماده است تا مذاکرات با حزب جدید را از سر گیرد ).                    

درین میان پیام شفاهی رفیق شیر محمد بزرگر توسط رفیق رحمتی به رفقا ابراز گردید . 

درین قسمت رفیق تیمور رحمتی اکتشافات جدید بوجود امده را به رفقا توضيح نموده و کار هر رفیق را مورد بررسی قرار داد وظایف رفقا را درمرحله جدید مشخص نمود و پیشنهاد نمود تا یک کمیسیون مشتمل از سه رفیق از میان رفقا تعین تا اهداف وحدت طلبانه و ابتکارات نهضت را از اغاز الی اکنون به رفقا توضیح وتشریح نمایند و نظریات شانرا درقبال جریانات به شورا گزارش بدهند تا ازین طریق یکبار دیگر ما به رفقايی که الی اکنون در ارتباط نیستند  ارتباط تامین شود . به اکثریت ارا پیشنهاد رفیق تیمور رحمتی مورد تایید رفقا قرار گرفت. رفقا هریک سیف الله روحانی , محمد هاشم یوسفزی و عنایت الله بطور داوطلبانه حاضر شدند تا فعالیت حزبی جدید را پیش ببرند و از اجراات خویش رهبری شورا را در جریان قرار دهند .                                

--در بخش تشکیلاتی :     

پیشنهاد رفیق عبدالرحیم صمیم عضو هیات اجرايیه که در جلسه تاریخی 20/9/2008 نموده بود که از اثر مریضی کبر سن و پرابلم های فامیلی نمیتواند وظیفه خویشرا پیش ببرد و در جلسه امروزی توسط رفیق حیدر پیام دوباره فرستاده بود، مورد بررسی رفقا قرار گرفت و رفقا هریک بالنوبه در رابطه اظهار نظر نموده و فعالیت های رفیق صمیم را در مدت یکسال بررسی نموده و پیشنهاد رفیق صمیم به اکثریت ارا به تصویب رسید و رفیق عبدالرحیم صمیم با  رای اکثریت رفقا از عضويت هيأت اجراييه شورای اسلام اباد روالپندی سبکدوش گردید.                          

سپس پیام تبریکه ترتیب شده شورا بمناسبت تفاهم نهضت فراگیر و حزب متحد ملی توسط رفیق تیمور رحمتی به رفقا قرائت گردید و بعد ار رای گیری به اکثریت ارا مورد تایید قرار گرفت پیام فوق به شکل جداگانه تقدیم رفقا میگردد.  

در قسمت اخیر توسط رفیق تیمور رحمتی عضو مجلس موسسان جلسه بررسی گردیده و چنین افزود.

رفقای همدل: در نخست توافقات به عمل امده توسط نهضت فراگیر و حزب متحد ملی را به شما و از طریق شما به تمام رفقای شورا تبریک عرض میدارم ( ما چشم براه چنین روزی بودیم که بالاخره امروز ما شاهد ان هستیم )و درین را شورای اسلام اباد روالپندی همه وقت کوشا بوده پیشنهادات ونظریات مشخص به رفقا ونهضت فراگیر ارائه نموده و درین مدت همیشه از وحدت و تفاهم پیام ها و ابتکارات وحدت طلبانه رفقا شورای ما رسما حمایت و پستیبانی خویشرا ابراز نموده است. 

رفقای دلیر ما قبلا اعلان نموده ایم که از قوماندان یک کندک کرده سرباز یک فرقه باشیم بهتر است اما یک چیز دیگری را باید بگویم که این تفاهمات اگر به نتیجه نهایی برسد فراموش نباید کرد که راه اندازی پروسه مذکور سعی وتلاش صفوف سازمان های مربوط بوده که گواه این حقیقت تلاش رفقای هرات و لغمان نهضت فراگیر و حزب متحد ملی روابط فی مابین کادرها وفعالین بوده که این روابط در میان تمام احزاب رفیق جریان داشته و همه روزه تقویه میگردد . 

حس وحدت خواهی در وجود همه رفقا زنده شده و ارام ارام جان تازه میگیرد. شورای اسلام اباد روالپندی در رابطه تقویه ان همیشه سعی وتلاش فروان نموده ومینماید و این پروسه را یکی از وظایف خویش میدانند .

رفقا وظایف ما درین شرایط جدی تر شده باید خودرا در فعالیت های مرحله جدید اماده بسازیم وبالای کمیت وکیفیت خویش توجه نمایيم. از واحدهای اولیه بشکل دوامدار باخبری نموده و همیشه به سوالات رفقا جواب قناعت بخش بدهیم وتوجه شانرا در پروسه جدید جلب نمایم ومثل یک حزبی واقعی ودلسوز با رفقا برخورد نمایيم.

( بیاید مشترکا مرحم گذار زخم های رفقا گردیم که سالها رنج کشیدند وعذاب دیده اند و اکنون هم مردانه وار در پهلوی حزب خویش اگاهانه قرار گرفته اند ) جلب و جذب در واحد های اولیه هاوان مارکیت روالپندی و جی تن مرکز اسلام اباد بهتر بوده عنقریب سازمان خواهران به همکاری رفقا رسما به کار خویش اغاز خواهد کرد که کار رفیق وحید منشی حزبی هاوان مارکیت قابل ستایش است. رفقا بعد از مدت ها است که شما را در جلسه راضی میبینم وهمه علاقمند هستند و از توافقات بعمل امده استقبال مینمایند. بیشتر ازین وقت شمارا نگرفته توجه شما را بوظایف سپرده شده یکبار دگر جلب مینمایم موفقیت و کامگاری بشما ارزو مینمایم.                         

 

     کميسيون تشکیلات شواری اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیر


November 30th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها